הסיפור מאחורי:

שם הפרויקט: City Bank עזריאלי שרונה ת”א

שם מנהל הפרויקט: יוסי שפי

שתפו:

פרויקט משרדי חב’ סיטי בנק  בוצע על פני שטח של כ-2000 מ”ר המחולקים לשתי קומות בבניין עזריאלי שרונה ת”א. הפרויקט מורכב מעבודת מערכות גמרים ובנוי מחדרי משרדים, שטחי OPEN SPACE וחדר שרתים בתקן 4 LEED עבור שלוחת סיטי בנק ישראל.

במסגרת הפרויקט בוצעו עבודות בינוי שכללו התקנת רצפות צפות בכל שטח הקומות, עבודות פלדה, מיזוג אוויר, חשמל, גילוי אש ואינסטלציה, תקשורת ועבודות פלדה.

במהלך הפרויקט נתקלנו באתגרים עיקריים, הראשון מבניהם היה תכנון התקנה של מחיצות FTC על גבי ריצפה צפה תוך שמירה על רמת אקוסטיקה נדרשת. ע”י תכנון מראש של מיקום אריחים צפים ובניית סינרים ריצפתים שנבנו מתחת לאריחים גברנו על אתגר זה .

בפרויקט מסוג זה, נדרשנו כחלק מהגדרות בנייה ירוקה, תקן 4 LEED למיין פסולת בניין שנאספה במהלך עבודות הבניה, לאתר הוזמנו 10 פחים גדולים שניתן לשנע אותם למכולת פסולת שמוקמה בקומות החניונים של הבניין ועל כל פח הוגדר איזה חומר הוא מכיל.

מכולות פסולת פונו על פי חומר שהיה בתוכה ונשקלו בהתאם.

בכל יום פונה חומר אחר.

פרויקט זה אופיין בבקרת מבנה מלאה ולוחות חשמל מיוחדים FOUR POLE ממוחשבים של חברת שניידר שמאפשרים ניתוח של צריכת חשמל של כל מעגל חשמלי ופסי צבירה שהותקנו מתחת לרצפה צפה בכל שטח הפרויקט.

חדר שרתים הכולל בתוכו יחידות INROW, מצברים, שנאים וUPS נבנה “באוויר” ונתמך לעמודי גרעין הבניין על גבי קורות פלדה וספסלי פלדה מיוחדים.

באמצעות מערכת פנימית ייחודית ליניב הנדסה אשר מאפשרת את חיתוך הפרויקט בכל זמן נתון במהלך הביצוע, בוצע חיתוך נתונים שהציג בפני כמנהל הפרויקט את מצב הפרויקט הן מבחינת לוחות הזמנים, המשימות והאתגרים העומדים לפניו.

שימוש בנתונים אלו אפשרו לי כמנהל הפרויקט לעמוד על הנקודות הקריטיות והבעייתיות הצפויות בפני ולרכז את הכוחות והמשאבים שבידי בכדי לסיימן על מנת לעמוד בלוחות הזמנים של הפרויקט עליהם התחייבה יניב הנדסה.

שלב אחרון בביצוע עבודות מסוג זה הוא שלב אישורים של מכוני תקנים ובדיקות מעבדה וכמובן מסירה סופית למזמין העבודה. זהו שלב מאוד משמעותי לא פחות משלב הביצוע וסיום עבודות הבינוי, שכן במידה ותוצאות הבדיקות נכשלות אין באפשרות המזמין להתאכלס.

בפרויקט זה, הלחץ לקבל את התעודות חתומות ולספקן בזמן לשירותי הכבאות היה גדול מנשוא. באמצעות שיתוף הפעולה מצד קבלני המשנה, יצירתיות והתמדה צלחנו משימה זו והגענו לנקודת הזמן המיועדת והמשוערת.

כמנהל פרויקט, אני מבין שהשבועות הראשונים בתחילתו של פרויקט הם השבועות הקריטיים  בתהליך שכזה היות וכל דחייה או שאננות בתזמון המשימות העומדות בפנינו יוצר ואקום בסוף הפרויקט ויכול לגרום לאי עמידה במשימות ולוחות הזמנים המוסכמים.

במהלך הפרויקט עמדה בפנינו הדילמה באיזה שלב לבצע רצפות צפות, התקנת שטיחים מחיצות FTC כגמר סופי בשטח הפרויקט בגלל ריבוי מערכות מתחת לרצפה צפה. לבסוף, נלקחה החלטה להתקין רק את האריחים עליהם מותקנות מחיצות FTC , מהלך זה אפשר לקבלני מערכות לסיים התקנות ומנגד להתקין חומרי גמר סופיים כמו שטיחים וכו’.

הסיפורים מאחורי ההצלחות