הסיפור מאחורי:

מוטורולה

שם מנהל הפרויקט: שאול ברזל

שתפו:

פרויקט מוטורולה ממוקם בבניין תוה”א ברחוב תוצרת הארץ 8 בתל אביב ,קומות 19, 20 , 6, 5.

שטח הפרויקט הינו כ-6,300 מ”ר, קומות 19 ו 20 כל קומה כ 2,800 מ”ר

400 מ”ר קומה 5 ו 300 מ”ר קומה 6.

השטחים מחולקים למעבדות, משרדי הנהלה, חדרי תקשורת, מתחם אדום

(מתחם מסווג) שנמצא בקומות  19 ו 20 ואזור רגיל, חדרי ישיבות, מתחמי אופן ספייס, עמדות קבלת ציוד, עמדות בוטים רבים  וקפיטריות.

במסגרת העבודות בוצעו עבודות בינוי, מיזוג אוויר, חשמל, תקשורת וגילוי אש מולטימדיה אינסטלציה וריהוט.

במהלך הפרויקט היו 2 אתגרים עיקריים

האתגר הראשון – כיוון שיש אזורים שהם מוגדרים כמסווגים ( אזור אדום) נדרש לבצע  מערכות של חשמל , מיזוג אוויר, תקשורת ומים  כפולים ונפרדים מכלל המערכות של הפרויקט כך שנדרש בתוך אותו שטח פרויקט לבצע מערכות אלה תוך שמירה על מרחקים נדרשים ומידורם מהמערכות של כלל הפרויקט,  למניעת זליגת מידע עתידי לרבות הגנות ומיגוני  פריצה של פלדה  למתחמים אלה.

האתגר השני – הפרויקט העיקרי היה בקומות 19 ו 20 הנמצאים אחד מעל השני  וקומות 5 ו 6 שנמצאו בקומות מרוחקים וגם הם לא היו אחד מעל השני אלה אגפים נפרדים בבניין  ובהם המערכות העיקריות של  חדרי אל פסק, חדרי חשמל וחדרי תקשורת העיקרים של הפרויקט, כך שהינו צריכים להעביר חיבורים והזנות בין כל המתחמים בקומות ובאגפים השונים  תוך שמירה והגנה על המערכות למניעת זליגה אפשרית של המערכות בשל מעברם בשטחים ציבוריים של המבנה.

בנוסף המיקומים השונים של חלקי הפרויקט הקשו מאוד על השליטה והניהול נדרשנו לעבוד ולעבור בכל שטחי המבנה כדי לטפל בפרויקט.

יש לציין כי לאורך כל  הפרויקט הגיעו דרישות רבות של שינויי תכנון ותוספות  שנמסרו טיפין טיפין מצד הלקוח וברוב המקרים לאחר שכבר הושלמו העבודות באזורים אלה ולכן כדי לבצעם נדרשנו לפרק את העבודות ולבנותם מחדש בהתאם לדרישות והשינויים.

סוג ואופי העבודה לא  היה  סטנדרטי בשל כפילות המערכות ולכן היה מעניין ומאתגר לבצעו תוך הצבת פתרונות לביצוע המערכות ומציאת פתרונות לתוואי מתאים למעברי המערכות השונות.

הסיפורים מאחורי ההצלחות