הסיפור מאחורי:

שם הפרויקט: מגדל השחר

שם מנהל הפרויקט: יהודה טייטלבאום

שתפו:

פרויקט משרדי שובל השקעות במגדל השחר אשר חלקו העליון קומות מגורים וחלקו התחתון קומות משרדים. יניב הנדסה ביצעה משרדים בקומות 31ו-32 עבור חברת נס שובל. שטחה של כל קומה של כ-1500 מ”ר, מחולקת ל-18 ״סוויטות״ בגדלים שונים כאשר כל סוויטה היא למעשה יחידת משרד עצמאית הכוללת מטבחון, ארון תקשורת, פינת ישיבה, וחדרי עבודה.

בכל קומה קיים חדר ישיבות ותאי שירותים לשימושם של כלל השוכרים של 18 היחידות. בכל אחת מהיחידות שבכל קומה תוכנן לוח חשמל, לוח מונה אנרגיה, לוח תקשורת, מטבחון, דלפק, מחיצות רצפה-תקרה מזכוכית כך שכל יחידה הינה פרויקט בפני עצמו עם כל חומרי הגמר ומורכבות התכנון ושילוב מערכות.

הקושי העיקרי היה לעבוד בבניין שבחלקו מאוכלס על-ידי דיירים בקומות העליונות ובחלקו מאוכלס על-ידי שוכרים לדוגמא חברת IBMוחברת טלמקרינג נוספת ששכרו קומות מתחת לקומות הנ״ל. ביצוע עבודות מרעישות כגון קידוחים, חציבות וכד’ התאפשרו רק עד השעה 8:00 בבוקר והחל מהשעה 17:00 עד 20:00 וזאת על מנת לא להפריע לעובדי המשרדים בבניין, אך מצד שני לא ניתן היה לבצע עבודות לילה רועשות היות וחלקו העליון של המגדל הוא למגורים, כך ששעות הרעש היו מועטות ומוגבלות.

לצורך שינוע ציוד וחומרים לעבודה הוקצתה מעלית אחת בלבד וזאת בשעות הלילה בלבד. מידות המעלית קטנות בניגוד לכל היגיון כמעלית משא להרמת ציוד וחומרים כגון פלטות גבס, צנרת מיזוג אוויר, ניצבים, מסלולים אשר הייתה חובה להזמין במידות קטנות שלא בסטנדרט המקובל וכן במקרים מסוימים לחתוך אותם לשני חלקים על מנת לאפשר הכנסה למעלית.

אופי התכנון האדריכלי שהיה מורכב מחומרי גמר שונים חייב אותנו לעבוד בטור ולא במקביל. דבר זה האריך את לוח הזמנים לעומת פרויקט שבו ניתן לעבוד במקביל.

לדוגמא- ביצוע מדה בטון כתשתית למיקרוטופינג בפרוזדורים ובמבואות ובקירות הגבס טיח דקורטיבי אשר ניתן לבצע אותו רק לאחר גמר כל העבודות הרטובות כמו מיקרוטופינג ולאחר גמר הטיח הדקורטיבי ביצוע קורות עץ בצבע בתנור בקירות ובתקרות הפרוזדורים. דבר זה חייב הגנות על המיקרוטופינג, על הטיח הדקורטיבי ועל קורות העץ.

חברת יניב הנדסה התגברה על מורכבות הפרויקט והתמשכות לוח הזמנים על-ידי הקצאת מנהל עבודה לכל קומה בנפרד, הפעלת צוותי עבודה במשמרת שניה (עבודת לילה), מנהל פרויקט צמוד לאתר לכל משך התקופה, שליטה ובקרה על לוח הזמנים והפעלת לחץ על הספקים וקבלני המשנה על-ידי מנהל הביצוע הראשי של החברה, כמו כן, מעקב קבוע של מנכ”ל החברה ושיתוף פעולה עם מחלקות ההנדסה של המשרד.

הסיפורים מאחורי ההצלחות