הסיפור מאחורי:

שם הפרויקט: ביטוח איילון

שם מנהל הפרויקט: יוסי שפי

שתפו:

פרויקט משרדי ביטוח אילון בוצע על פני 3000 מ”ר המחולקים לשתי קומות בבניין פעיל במרכז עזריאלי חולון. הפרויקט מורכב מעבודת מערכות וגמרים ובנוי מחדרי משרדים ושטחי OPEN SPACE עבור מוקדנים של חברת אילון.

במסגרת הפרויקט בוצעו עבודות בינוי, מיזוג אוויר, חשמל, גילוי אש ואינסטלציה.

במהלך הפרויקט נתקלנו ב-2 אתגרים עיקריים, הראשון מביניהם היה לבצע מדה מתפלסת כתשתית בבניין מאוכלס כאשר באחת הקומות נאלצנו ללטש רצפה קיימת כתוצאה משאריות בט-קל היות ובעבר קומה זו הייתה גג המבנה.  הצלחנו להתגבר על אתגר זה באמצעות מכונות ליטוש מיוחדות והכנות נדרשות אותן ביצענו במהירות תוך שימוש בכל המשאבים שהיו ברשותנו לדוגמא- פיצול העבודה לשני קבלני משנה המבצעים את אותה העבודה במקביל לצמצום משך ביצוע והגעה לדיוק מקסימלי.

האתגר השני היה לשנע קורת HEB באורך של 9.5 מ´ עבור מחיצה ניידת ולהתקינה בחדר הדרכה בקומה 3 כאשר מערכות אלקטרומכניות הושלמו וקירות הפנים בנויים ולאחר עבודות שפכטל וצבע.

באמצעות מנוף מיוחד בעל פרק הפוך הוכנסה קורת הפלדה, היא הוכנסה שלמה דרך חלון מילוט בקיר מסך של הבניין. לאחר הכנסתה יצרנו פלטות תליה מפלדה על מנת לאפשר את התקנת הקורה תוך שהיא מורמת ומוחדרת למיקומה הסופי על ידי גלגלות וג´קים.

בנוסף, בבניין מסוג זה, השינוע השוטף מתבצע מקומות חניונים 2- לקומת העבודה ואלמנטים שאורכם גדול מ-3 מ”א ששונעו על-ידי מנופים ובמות הרמה.

באמצעות מערכת פנימית ייחודית ליניב הנדסה אשר מאפשרת את חיתוך הפרויקט בכל זמן נתון לאורך משך הביצוע, בוצע חיתוך נתונים שהציג בפני כמנהל הפרויקט את מצב הפרויקט הן מבחינת לוחות הזמנים, המשימות והאתגרים העומדים לפניו.

שימוש בנתונים אלו אפשרו לי כמנהל הפרויקט לעמוד על הנקודות הקריטיות והבעייתיות הצפויות בפני ולרכז את הכוחות והמשאבים שבידי בכדי לסיימן על מנת לעמוד בלוחות הזמנים עליהם התחייבה יניב הנדסה.

שלב אחרון בביצוע עבודות מסוג זה הוא שלב אישורים של מכוני תקנים ובדיקות מעבדה וכמובן מסירה סופית למזמין העבודה. זהו שלב מאוד משמעותי לא פחות משלב הביצוע וסיום עבודות הבינוי, שכן במידה ותוצאות הבדיקות נכשלות אין באפשרות המזמין להתאכלס. בפרויקט זה, הלחץ לקבל את התעודות חתומות ולספקן בזמן לשירותי הכבאות היה גדול מנשוא. באמצעות שיתוף הפעולה מצד קבלני המשנה, יצירתיות והתמדה צלחנו משימה זו והגענו לנקודת הזמן המיועדת והמשוערת.

כמנהל פרויקט, אני מבין שהשבועות הראשונים בתחילתו של פרויקט הם השבועות הקריטיים  בתהליך שכזה היות וכל דחייה או שאננות בתזמון המשימות העומדות בפנינו יוצר ואקום בסוף הפרויקט ויכול לגרום לאי עמידה במשימות ולוחות הזמנים המוסכמים.

במהלך הפרויקט עמדה בפנינו הדילמה באיזה שלב לבצע הגבהות מדה, התקנת שטיחים ויישום מיקרוטופינג כגמר סופי בחלק משטח הפרויקט. לבסוף, נלקחה החלטה להתקין שטיחים וספי קצה טרם זמנם על מנת לקדם קבלנים אחרים ובמקביל לבצע הגבהת מדה בין ספים אלו.

שטיחים וספים אלו נעטפו עד לגמר עבודות המדה ומיקרוטופינג ובכך הצלחנו לסיים שתי פעילויות משמעותיות בנתיב הקריטי בלוחות הזמנים ולהגיע ליעד.

הסיפורים מאחורי ההצלחות