הסיפור מאחורי:

שם הפרויקט: אורקם

שם מנהל הפרויקט: יהודה טייטלבאום

שתפו:

פרויקט תכנון – ביצוע משרדיי אורקם טכנולוגיות בע”מ אשר נמצא בבניין ג.ט.י בירושלים בקומות 7-8-9 בשטח של כ3,000 מ”ר תוכנן ע”י אדריכלים “גינדי סטודיו” ובוצע ע”י חברת “יניב ג. הנדסה ובניה בע”מ” בפיקוח ” דן מהנדסים יועצים”.

חברת אורקם טכנולוגיות בע”מ הינה חברה ישראלית בבעלות פרופ’ אמנון שעשוע שהנו גם מייסד חברת מובילאיי. חברת אורקם מפתחת ומייצרת התקן מבוסס ראייה ממוחשבת, המסייע לכבדי ראייה, עיוורים ובעלי מוגבלויות ראייה בדרגות מתקדמות.

חברת אורקם נמצאת בתהליכי התרחבות במשרדיה החדשים בבניין ג.ט.י המיועדים לכ-180 עובדים.

תיאור הפרויקט:

המשרדים החדשים נמצאים בבניין מאוכלס בן 20 קומות.

לצורך העבודות נאסר עלינו שימוש במעליות של הבניין.

בעקבות כך, נאלצנו לפרק קיר מסך בכל קומה ולשנע את כל החומרים ע”י מנופים חיצוניים בגבהים של 40-50 מ’ גובה.

בפרויקט תוכננו מדרגות פלדה אשר מקשרות בין קומה שביעית לקומה תשיעית, לצורך הקמת המדרגות נאלצנו לפרוץ בתקרות הבטון פתחים להתקנת המדרגות.

בפרויקט בוצע חדר תקשורת וחדר UPS ע”מ לאפשר שימוש של כ-200 נקודות מחשוב.

הפרויקט מאופיין בביצוע דלתות וחלונות לחדרים ע”י פרופיל בלגי ממתכת.

בנוסף, בפרויקט בוצעה קפטריה ואולם הרכבה.

הקושי בפרויקט היה בשינוע החומרים ע”י מנופים חיצוניים ועבודה בשעות לא שגרתיות ע”מ לא לגרום להפרעה לדיירים בשאר הקומות המאוכלסות.

הפרויקט בוצע בלוח זמנים צפוף מאוד תוך הקפדה על ביצוע מדויק של כל האלמנטים התכנוניים כולל שילוב מערכות מסוגים שונים המשולבים בפרויקט.

לוח הזמנים הכולל היה 4.5 חודשים ברוטו, כאשר עבור תכנון הפרויקט הוקצב חודש וחצי ועבור הביצוע חודשיים וחצי נוספים.

דבר זה הצריך שעות עבודה ארוכות כולל משמרות לילה על מנת לעמוד בלוח הזמנים המקורי ולאפשר אכלוס במועד.

באמצעות מערכת בקרה בתהליך אשר קיימת בחברת יניב הנדסה ומיושמת במהלך כל הפרויקט יכולתי להיות בשליטה מתמדת על הליך קבלת האישורים והזמנת החומרים, כאשר מידי שבוע בוצעו חיתוכי נתונים מכל הגורמים בביצוע (מנ”ע/ספקים/ פועלים) אשר אפשרו לי לעמוד על הנקודות הקריטיות ולרכז משאבי כח אדם ע”פ הפונקציות הנדרשות בכל המערכות כדי לסיים את הביצוע, כולל קבלת כל אישורי האכלוס הנדרשים תוך שיתוף פעולה מלא עם חברת הניהול ובמקביל עם קבלני המשנה שנוהלו על ידנו באתר.

דגש עיקרי הושם על סנכרון מלא של צוות הביצוע מול צוות התכנון. היות שלוח הזמנים היווה אתגר משמעותי התקדמנו ככל שהתאפשר עם מתן תכניות ביצוע של כל אזור על מנת להשלים בזמן את הפרויקט בכללותו.

התוצאה הייתה שביעות רצון של הלקוח ומנהל הפרויקט מטעמו, מבחינתנו השגנו את המטרה.

הסיפורים מאחורי ההצלחות