הסיפור מאחורי:

שם הפרויקט: אוריקס ויז’ן

שם מנהל הפרויקט: יוסי שפי

שתפו:

פרויקט משרדי אוריקס בוצע על פני 1500 מ”ר ברוטו .

פרויקט זה בוצע במתכונת תכנון ביצוע במתחם מסחרי פעיל.

הפרויקט מורכב מעבודת מערכות וגמרים ובנוי מחדרי משרדים ומעבדות פיתוח של החברה.

במסגרת הפרויקט בוצעו עבודות בינוי, מיזוג אוויר, חשמל, גילוי אש ואינסטלציה.

במהלך הפרויקט נתקלנו במספר אתגרים, אך האתגר הגדול מכולם היה התהליך בו התכנון נרקם תוך כדי התקדמות העבודה ורק אז מגיעות תכניות לביצוע (PUSH MODE  ).

אתגר מהותי נוסף היה כבר בתחילת הפרויקט, קבלנו קומה מלאה בחומרי מליטה יבשים אותם נאלצנו לפרק ולשנע מחוץ לקומה ללא יכולת להשתמש באמצעים מכניים, דבר שהיווה אבן דרך משמעותית מבחינת לוחות הזמנים.

הצלחנו להתגבר על אתגר זה באמצעות כוח אדם שעבד באיסוף סינון ושינוע הפסולת במעליות הבניין והוציא את הפסולת לנקודת איסוף מחוץ למבנה.

תוך כדי פעולות אלה, התבצעו עבודות ריצוף תשתית ובכך הצלחנו לעמוד בזמני הביצוע.

מבחינתי, כמנהל פרויקט שאמון גם על תהליך תכנון ביצוע, אין אפשרות להמתין לקבלת תכניות סופיות לביצוע ונדרשת דחיפה מאוד חזקה לקבל מהמתכננים את הנתונים מבלי לאפשר למישהו להתמהמה .

באמצעות לחץ יום יומי ושיחות רבות עם המתכננים הצלחנו לייצר תכנון שהביא אותנו לנק’ הסיום תוך שמירה על מהירות ביצוע, איכות ועמידה ביעדים.

חשוב לציין, שבזכות מערכת פנימית ייחודית ליניב הנדסה אשר מאפשרת את חיתוך הפרויקט בכל זמן נתון לאורך משך הביצוע, בוצע חיתוך נתונים שהציג בפני כמנהל הפרויקט את מצב הפרויקט הן מבחינת לוחות הזמנים, המשימות והאתגרים העומדים לפניו.

שימוש בנתונים אלו אפשרו לי כמנהל הפרויקט לעמוד על הנקודות הקריטיות והבעייתיות הצפויות בפני ולרכז את הכוחות והמשאבים שבידי בכדי לסיימן על מנת לעמוד בלוחות הזמנים עליהם התחייבה יניב הנדסה.

שלב אחרון בביצוע עבודות מסוג זה הוא שלב אישורים של מכוני תקנים ובדיקות מעבדה וכמובן מסירה סופית למזמין העבודה. זהו שלב מאוד משמעותי לא פחות משלב הביצוע וסיום עבודות הבינוי, שכן במידה ותוצאות הבדיקות נכשלות אין באפשרות המזמין להתאכלס.

אני חייב לציין , החוויה לנהל פרויקט במתכונת תכנון ביצוע עם משך ביצוע של 4 חודשים אינו דבר קל, כשזה מצליח,  תחושת הסיפוק היא אדירה.

הסיפורים מאחורי ההצלחות