בלוג

שם הפרויקט: יס פלאנט וישפרו סנטר בבאר שבע

שם מנהל הפרויקט: דודי אלמגור

פרויקטים שבוצעו במקביל בקומת הקרע וקומת הקולנוע, בהיקף של 11,000 מ״ר לבתי הקולנוע של תיאטראות ישראל וקניון בשטח כולל של כ-10,000 מ״ר המורכב מעבודות גמר בתוך הקניון ועבודות חוץ.
הקולנוע כלל 18 אולמות קולנוע מתוכם אזור VIP עם שני אולמות ואזור אירוח והסעדה עם מטבח מבשל, אולם 4DX, אולם אטמוס דולבי מתקדם ואולם IMAX,כמו כן שטחים ציבוריים כמו מזנונים, קופות, לובי גדול, מעברי הקרנה ומעברי נכים, עבודות הבינוי התאפיינו בפרטים רבים, פרטי גבס הכוללים קרניזים מורכבים תאורת לד תחתונה, ריצוף בקשתות , עבודות PVC ושטיחים בכל האולמות ואזורי הפואיה ועבודות צבע מיוחדות.

במהלך הביצוע נתקלנו באתגרים הנדסיים וביצועים רבים בשל עבודה מורכבת ומשולבת עם מערכות רבות ,העבודה באולמות בוצעה עם פיגומי במה על כל שטח האולם וכן פיגומים תלויים, העבודה בקניון בוצעה בגבהים של 16 מטר על גבי במות הרמה בגדלים שונים וכללה עבודות גבס מורכבות במיוחד הכוללות סקייליטים לכל אורך הקניון, קרניזי תאורה מיוחדים ומשופעים, תקרת תאורה קינטית באולם הכניסה, תקרות גבס מחוררות בתוואים מעוגלים, תקרות רבות בוצעו על גבי קונסטרוקציית פלדה בשל גובהן ומורכבות העבודה שבהם. כמו כן בוצעו עבודות צבע נרחבות בגוונים מרובים, התקנת אבן יבשה בחזיתות המבנה וטיח אקרילי על גבי טיח שחור בחזיתות נוספות, ביצענו עבודות ריצוף בשטחים גדולים, שירותים ציבוריים עם מחיצות רצפה תקרה מזכוכית מודפסת כולל עיצוב ותכנון הגרפיקה, מעקות זכוכית מיוחדים בכל שטחה העליון והתחתון של הקומה, בניית פיר מעלית לגבוהה של 21 מטר מקונסטרוקציית פלדה וזכוכית ליצירת פיר מעלית שקוף למעליות ראשיות במרכז הקניון.

הלוגיסטיקה והשינוע היוו אתגר היות והכל בוצע דרך אזור צר ומוגבל של הקניון הנמצא בקומת הקרקע והיה גם הוא בשלב עבודות הגמר.
כמנהל הביצוע של החברה ולמעשה גם של הפרויקטים האלה אותם ניהלתי באופן אישי עמדו שני קשיים עיקריים, האחד לסנכרן את כל בעלי המקצוע שעבדו על במות הרמה בגובהה ובמשקלים של 3 טונות ומעלה, לאפשר הכנסת חומר וציוד לבתי הקולנוע עם מלגזות, מנופים וכלים כבדים נוספים וכן פינוי עודפים ופסולת עם מיני מחפרונים ומכולות ובמקביל לבצע עבודת גמר על רצפת הקניון כמו ריצוף, התקנת מעקות זכוכית וגמרים של תקרות הגבס המורכבת, התקנת קונסטרוקציות פלדה כבדות בשני הפרויקטים במקביל לטובת תקרות , וויטרינות, מעקות וכד׳, לכן לכל אזור הקצתי מנהל עבודה עם משימות ייחודיות רק לו ומנהל פרויקט נפרד וכן מהנדס ביצוע, ביצענו ישיבות בוקר וערב לתיאום הפעילויות בכל רחבי הפרויקט על מנת למקסם ביצוע בכל אזורי העבודה ולהקטין סיכונם בטיחותיים ופגיעה בעבודה קיימת או בתהליך.

הקושי השני היה לטפל בנושא כוח האדם שנבע ממורכבות של תיאום ושליטה של חלוקת כ״א וקבלני משנה, בזמן שיא היו בפרויקט בכל זמן נתון כ-400 עובדים של בעלי המקצוע השונים אותם היה צריך לנהל, לתאם ולתזמן לטובת סיום המשימות ושמירה על בטיחות, נוסף על כך העבודות בוצעו בלוחות זמנים צפופים ובכפוף לשינויי לקוח ותוספות תוך כדי ביצוע העבודה ,על מנת לעמוד ביעדים העבודה בוצעה באינטנסיביות ביום ובלילה.

סיום הפרויקט ואכלוסו התנקז לשבועיים קריטיים בהם היינו צריכים למסור את קומת הקולנוע ושבועיים לאחר מכן את קומת הקניון, נקבע מועד לאירוע פתיחה רב משתתפים לקומת הקולנוע ועל מנת לעמוד ביעד הכנסנו קבלניי גמר רבים, צוותים הומוגניים של החברה וכמות גדולה של עובדי ניקיון שעבדו 24/7 בהשלמות, תיקונים אחרונים וניקיונות במקביל לעבודות הקולנוע עצמו, הפעלת מערכות והרצת אולמות הקולנוע לבדיקות אחרונות, אירוע הפתיחה היה מוצלח במיוחד וזכה למחמאות רבות. שבועיים לאחר מכן נפתחה קומת הקניון באותה מתכונת אך בשונה מהקולנוע היינו צריכים לאפשר לבעלי החנויות לבצע את עבודות ההתאמה כל אחד בחנות שלו, עניין שרק הגביר את הלחץ והקשה על שמירת העבודות שכבר הסתיימו לקראת המסירה.